Sofie Charlotte Nässén

Dålig morgontränare

Publicerad 2016-03-20 19:00:23 i Allmänt,

Hallåjaaa,
 
Igår vaknade jag kvart i sju och kunde inte sova, jag valde därför att köra distanspasset som Andreas satt till 12 km och HERREGUD vad jobbigt det är med morgonlöpning när man inte kört det på längre. Att träna på morgonen är verkligen en vanesak och det blir så mycket lättare när man kört några gånger, men OJ vad tung uppstartssträcka det är hehe.. Jag hade Eriks pulsklocka och för att se snittiden per/km måste man ha den inställd på varvtempo så den räknar bara varje kilometer och man ser inte totalen, därför råkade jag springa 13 km istället för 12.. Bättre med för långt än för kort i alla fall :) Det blev 5.02-snitt men med några stopp pga trafikljus osv. 
 
På eftermiddagen körde jag lite styrka i utegymmet, ett ganska kort pass, 3x6 st chins, 3x8 st dips, 3x8 st pushpress, 23 st armhävningar (armhävningsutmaning, öka med minst 1 varje vecka), 3x5 st bänkpress och sen latjade jag mest på :) 
 
Idag stod 6 st 1 km intervaller med 90 sek vila på schemat med efterföljande benstyrka. Jag var så trött i benen och sista intervallerna fick jag köra långsammare än mitt miltempo för att ens orka. Men tänkte att det var bättre att köra alla trots dåligt tempo än att inte göra dem alls.. Det är ju trögt ibland, bara att acceptera. Såhär såg snitten ut, 4.10, 4.08, 4.10, 4.08, 4.19, 4.26. 
Benstyrkan blev 3x12 st backsquat, utfallssteg och 3x12 st boxhopp. Väldigt kort men jag kände att det räckte gott och väl efter intervallerna.. hehe. 
 
Nu ska jag till bea för lite kvällsplugg, HA DE! 

Bästa frullen, framför allt brödet ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela