Sofie Charlotte Nässén

LÖRDAG

Publicerad 2017-02-11 07:13:06 i Allmänt,

Godmorgon!


Nu sitter jag och äter frulle och ska strax bege mig till skolan för heldags tentaplugg. Onsdagens träning blev inte helt planenlig utan det blev endast ett bodybalance-pass på morgonen. Torsdagen bjöd på 1,5 timme tennis och vi fick göra en del cardioövningar med vår tränare vilket var både jobbigt och roligt 👏🏼
Igår körde jag crossfit på lunchen och det var ett bra teampass. Vi skulle vara 4 st i varje lag men köra 2 och 2. Det var nämligen två wodar som varje par skulle köra och när båda paren gjort båda wodarna så var man klar.  Såhär såg det ut:
A 10 varv av 10 squatcleans och 10 pushjerk, vi hade 25 kg 

B 10 varv av 10 kettble thrusters (8 kg i varje hand, egentligen körde vi för lätt men jag tycker det är skönt att smygstarta också) och 10 pullups

Mitt lag var klar efter 21.14.

Och nu till dagens träning - Jag egentligen tänkt springa nu på morgonen men var så trött. Jag får se om det blir vilodag idag eller om jag kör något ikväll. Jag hoppas på det sistnämda!

Trevlig lördag! 

Nattinatti

Publicerad 2017-02-07 23:12:17 i Allmänt,

Hajhajhaj,


Denna dag började verkligen tidigt, på schemat stod nämligen crossfit kl. 06.15. Idag var det en teamwod. Vi började med styrka som var pushpress 5x3 st följt av en 15 min AMRAP som bestod av:
7 barmuscle ups (jag skalade genom att hoppa upp från en låda)
50 wallballs
100 double unders (eller 200 single unders) 

Vi delade upp så vi gjorde ungefär halva var. 

Igår blev det 7 km morgonjogg i mörkret, tack gode för pannlampan säger jag bara! Imorgonbitti blir det bodybalance men innan det är ambititionen att göra några Northug-intervaller. Hoppas jag tar mig upp i tid bara, önska mig lycka till! 😴

Intervaller med trött kropp

Publicerad 2017-02-05 21:01:38 i Allmänt,

Godkväll,


Dagens träningspass bestod av intervaller men det blev inte direkt någon lätt historia. Det märks att kroppen är tung och sliten - men det gör inget, det är verkligen inte konstigt. Jag skulle brukar numera köra kilometersintervaller i 4-fart. Det är där formen är ungefär. Idag tänkte jag dock prova i 3.55-fart men det gick inte. Jag gjorde två stycken men sen fick jag lov att sänka farten. Det blev 4-fart, men på femte och sista intervallen blev det inte alls bra. Fick hoppa av två gånger vilket ledde till att jag ville maxa i slutet av intervallen, körde 3.45 100 meter och avslutade sedan sista 200 meter i 3.31-fart (17 på bandet). 
Jag hade 1,5 gradslutning (i vanlig ordning) och 90 sek vila mellan varje.

Har inte riktigt bestämt mig vad morgondagens träning blir men den blir i alla fall morgonträning :)

Sov gott! 

Bilden får bli på mig och Ellis - för oj vad jag saknar henne! ❤

Seg

Publicerad 2017-02-04 12:57:52 i Allmänt,

Hejhejhallå, 
 
Igår fick det bli 10 km löpning utan klocka. Jag tänkte egentligen springa 12 km då jag vill få lite distansträning också men pga. tidsbrist och en trött kropp fick det räcka med 10. Jag har verkligen kickstartat denna vecka och idag är första vilodagen på 7 dagar. Man kan verkligen säga att det är behövligt. Dock har jag haft en varieration på mina pass med; intervaller - crossfit - styrka - tennis och bodybalance. Har man en varierad träning blir kroppen inte trött på samma sätt. Däremot måste man ha vilodagar för återhämtning och eftersom jag inte tränat med denna intensitet på väldigt länge så är det extra viktigt. Jag har också sätt till att inte ha så många kvalitativa pass denna vecka - just för att jag inte riktigt är van. 
 
Nu ska jag hämta min cykel och sedan åka och handla mat. 
 
Trevlig lördag! 
 
Här kommer en bild på dagens frulle. Jag upplever förresten mig piggare av vitaminerna, vet inte om det är placebo men det spelar ingen roll :)
 
 

Långa dagar

Publicerad 2017-02-02 23:24:41 i Allmänt,

Hohohej,


Nu är det dags för mig att krypa till kojs. Det har varit en lång dag som jag avslutade med ett sent träningspass. Eftersom jag ville undvika att vara klar med träningen vid elva så körde jag ett väldigt intensivt pass. 
Jag började med styrka då jag gjorde:
Chins 5-5-4
Dips 8-8-6
Sittande rodd 3x8 45 kg
Bicepscurl med stång 3x10 25 kg
Axlar med hantlar 3x10 8 kg

Efter styrkan blev det 10 stycken 45/15-intervaller med 1,5 gradslutning och 16,5-fart (3.38-tempo). Riktigt jobbigt och intensivt - men kort! Jag känner mig nöjd över dagens träning då det kändes väldigt långt borta att köra ett pass då jag fortfarande var på skolan kvart över nio. 

Imorgon blir det nog ett lugnt distanspass. Min kropp är verkligen inte van vid mängdträning, har så mycket träningsvärk. Längtar efter att komma över den tröskeln då kroppen inte känns lika sliten. 

Puss och godnatt! 

PS. Bjuder på en bild från dagens pass, fräsch :)

Kickstart och vitaminboost

Publicerad 2017-02-01 06:14:21 i Allmänt,

Godmorgon!


Jag ska strax ge mig iväg för lite bodybalance och sedan vid 10 blir det tennis. Jag har börjat träna tennis en gång i vecka med ett par kompisar samt en tränare och måste säga att det är riktigt roligt! 

Jag har varit lite dålig på att uppdatera senaste dagarna och tänkte därför göra en liten summering av samtliga dagars träning:
Lördag - 10 morgonjogg, hade ingen klocka
Söndag - morgonträning med Northug-intervaller. 4 st med 1 min vila. Började i 12 fart och 12 gradslutning och slutade på 15 med grader.
Måndag - GRIT styrka 
Tisdag - morgonpass crossfit

Jag har också börjat med diverse vitaminer och tabletter. Känner att tiden ibland inte räcker till och ska jag träna mycket vill jag ändå se till att få i mig det jag behöver.

Varje morgon blir det därför Mivi-sport, vetegräsvatten med lite citron i, omega 3 och järntabletter.

Jag återkommer och jag märker någon skillnad! ;) 


Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela