Sofie Charlotte Nässén

Veckans pass

Publicerad 2018-01-27 11:09:50 i Allmänt,

Godförmiddag, 

Snart ska jag och Erik ge oss ut på ett distanspass, frullen måste bara smälta. Vi anmälde oss precis till Stockholm marathon så nu blir det mycket distans. Samtidigt blir det toughest månaden innan så lite fokus på fart måste det bli.. Tänkte också springa Göteborgsvarvet som ett träningspass inför maran. 

Såhär har veckans träning sett ut:
Måndag - Crossfit. Det var 30 sek arbete och 15 sek vila, 6 set av varje övning och övningarna var DU, KB clean and jerk (16 kg), wallballs, russian twist (och variera seten med tuckups) och burpees boxjumps over. 

Tisdag - Intervaller. 3 km - 2 km - 1 km - 800 m - 600 m - 400 m - 200 m. Mellan kilometrarna 2 min vila och resterande 1 min. Jag började första intervallen, 3 km, i 4.25-fart och ökade sedan 5 sek/km för varje intervall. Jag hade 1,5 gradslutning och 2 km-intervallen blev lite uppdelad.. insikten att jag 2014 började detta pass i 4.15-fart svider.. Jag  behöver verkligen bli snabbare. 
När jag kom hem körde jag 5 st x 4 set pullups

Onsdag - morgonjogg 8 km 

Torsdag - crossfit. Del A every 2 min x 10, 10 pullups och 12 burpees. Jag hade ett gummiband i pullupsen för att orka alla 100. Del B var bålstyrka. 3 varv av 60 sek Hollow hold, 60 sek max rep. Superman, 30 sek birddog hold L, 30 sek birddog hold R. 

Fredag - GRIT strength

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela